klikk klikkk

Followers

angpa tinggai jejak kat sini no,,, senang skit nak cari lepaih ni.. tq smuaa..

Penat-penat mengajaq.. meh la relek sat tang ni...

cuma kisah cikgu & anak2 murid cikgu jee.. saja nak jadikan kenangan... seronok gak bleh kongsi ngan kamu semuaa..



Thursday, February 24, 2011

JANJI MELAYU....

Awat aku boh topik ni?? emmm... semua pasal janji melayu.. sapa yg bg istilah janji melayu ni?? Agak2 angpa tau ka janji melayu ni melambangkan apa? Dari yang kita dok tau la.. janji melayu ni mewakili orang2 yang tak menepati janji.. emmm... org melayu kita je ke yang sokmo buat janji melayu ni? Bangsa lain dak ka?? heran gak noo... Aku tau.. seluruh dunia n seluruh bangsa dunia pun ada ramai yang tak menepati janji.. atau sokmo buat janji melayu.. tapi kita tk plak pangei janji omputih.. janji Nepal, janji Belanda.. kekekke!! Kiranya janji melayu ni memang popular laa..
Nak tau dak sebab apa aku buat topik ni ari ni..?? Ari ni ada sekumpulan orang dh buat janji nak mai sek aku n buat keja kat sek.. depa kata kul 9 pagi depa sampai la.. aku ni seawal pagi dh bgun.. n siap2.. siap beli makanan lagi.. n order ayaq kot2 depa dahaga time buat keja.. 8.30 pagi aku dh sampai.. sementara dok tunggu sekumpulan manusia tu.. aku buat la lukisan kat bilik seni.. masa berjalan... jarum dh kul 9 pg.. tak nampak lagi depa ni.. ok sabaqqq... aku tunggu lagi.. aku kalu melukis memang boleh ralit.. dh tu sambil dengaq lagu rock kapak.. ahakss...

9.30... tk dak jugakkk... 10.00 tak dak jugak... aikkkkk!! what happend??
aku pun amik tipon n call ketua kumpulan tu... dia kata.. "Ho.. tak po cikgu.. kito mari jap agi deh.. " "kul brapo nok mari ni be?" "dale kul 10.30 kito sapaa laa... tunggu betaaa dehh.."
faham dh ayat kat atas tu?? hehehhe.. meh aku translate smula... ("ya... tak pa cikgu.. kami datang jap lagi" "kul brapa nk datang ni abg?" " Dalam kul 10.30 kami sampai la.. cikgu tunggu kejap ye")

ok.. aku pun tunggu.. punya tungguuu..punya tungguu... punyaaa tunggguuuu... cesssss!!! berapa lama da aku tungggguuuuu.... jam dah kul 12 tghari.. wahhhhhhhhhhh!!! behnyeeeee!!!! sekumpulan manusia tu tak mai langsungggg.... aku rasa masa tu aku dh nak jadi incredible hulk... tapi tak paa.. sabaq cikgu noo. sabaqq..

dah la dengan banyak makanan.. n ayaq setong lagii.. hebakkk laaa puak2 ni buat kat aku.. jadi kul 12 aku dh nak kena balik. sebab nak masak kat umah plak.. so aku bagi je makanan n minuman tu kat pekerja sekolah yang tengah dok buat pasu bunga.. rezeki depa...

tiba2... time aku dh gerak kuaq dari pagaq sek.. tipon bunyik... "halooo cikguu.. kito mintok maah laaa.. kito tak leh nk g ari ni.. ado kijo lain ni.. tak po laa.. esok kito janji kito g buak kijo tu laaa... maah deh cikguuu..." "emmm.. tak po laa be.. besok mari laa.. tp saya nk tgk smua kijo tu siap laa ahad ni.. tokse doh tgk ado semak samun tu deh.. ahad ni kiro klear deh..." "ho cikgu.. maah dehhhh..."

huahahhahahah!!!!! sabaq je laaaaaaa... ni beh punya janji melayuuuu...

bukan aku nk puji diri aku laa.. aku ni antara org yg buat janji melayu moden... tak main ar janji melayu kuno... ni susah.. kita nak tolong melayu.. tapi bangsa sendiri suka buat keja tangguh2... bukan free keja tu.. semua dapat bayaran.. hehhehe!! klu org kata melayu malas.. jangan marah no...

i love melayuuu!!!! hehheheh!!! kasi komen skittttt....

3 comments:

Chibi Imiey said...

ni janji keling...cian cikgu...

Mohamad Suffian said...

la.. awat ladi lagu tu?..

asuka said...

aku hangin org takdop displing nih

Post a Comment