klikk klikkk

Followers

angpa tinggai jejak kat sini no,,, senang skit nak cari lepaih ni.. tq smuaa..

Penat-penat mengajaq.. meh la relek sat tang ni...

cuma kisah cikgu & anak2 murid cikgu jee.. saja nak jadikan kenangan... seronok gak bleh kongsi ngan kamu semuaa..



Friday, January 28, 2011

Malam yang indah...

Angin kuat sangat kat KB ni.. sejukk tak hengattt... bila jenguk kat luar tingkap je.. aku tringat kat kampung.. rindu kat mak & abah.. syahduuu.... tringat gak zaman aku kecik2 dlu.. time malam cam ni.. mesti lepak kat bangsal kecik depan umah makcik nab.. dok ramai2 kat situ.. ada ayu, nina, yani, kak ayu, kak umi, ija, suhana, azami ,madi, ijat, n ramai lagi geng2 lebih kurang sebaya.. syoknyaa.. sambil2 dok bersembang.. kami cicah garam belacan.. @ org kelantan sebut makan colek... zaman tu memang hepi gilerr.. beza sangat ngan la ni... budak2 pun dah takdak yg kreatif cam kami... hehhehe!!! (patut aku jadi cikgu seni punn...) tgk ar gambaq ni.. klasik gilaaa.. hok pakai baju putih tiba2 skima baju boh dlam tu ehehe.... aku laa tuu.
sapa yang seangkatan dengan aku (lahir thun 70an.. tak bleh bgtau kuat2.. satgi anak murid kira umoq.. hhahahah) sapa yg lahir di antara tu.. mesti penah main tuju kasut, zero point, batu tujuh (seremban), lagi kita main apaa arr?? tapi yg aku ingat.. aku main Oshin2 hehhee.. siap buat sora oshin.. lawokk laaa... hehhehe!! tu belom lagi pakai baju oshin.. belom lagi main panjat2 pokok.. pokok ceri arr yg beh sekalii.. buah yg muda buat peluru nak teredeiii (tembak) org.. buah masak.. boh dalam mulut.. hehhehe!! tuan rumah bukan tau kami dok panjat pokok diaa.. adei laaa..

Yg aku tak leh lupa jugak bila main kat petak .. angpa tau dak petak tu apa?? sah tak tauu.. org utara tau laa.. meh nak habaq.. petak tu ialahhhh... sawah padi la.. @ bendang.. kami pangei petak sebab bentuk dia 4 segi... penah kami dok berkubang dalam petak tuu.. hehhe.. sakannn.. belemoihh abihhh... kaki sampai bersisik.... tak tau laa.. time tu rasa cam hepi jee.. tak dak masalah.. balik umah jaa.. mak dh tunggu arrr ngan hanger... adussss!! syedapppnyeeee...
tapi tak penah serikkk.. makin kreatif ada laa.. ahakss...!!
Klu nak crita banyak lagi kisah klasik aku ni.. tak paa.. pelan2 maii noo..

OK!! ni nk crita pasal anak aku plak.. disebabkan ari ni cuti.. jadi aku jadi cikgu kat umah je laa.. aku ngajaq anak kedua aku.. Izz Hazim... dia blajaq tulih n sebutan... BA BI BU BE BO... TA TI TU TE TO... ahaksss... sambil tulih banyak2 tu aku suruh dia sebutt... lastttttt skalii... aku tgk mata dia dh layuuu.. aisehhhh!! sian diaaa.. ngantuk rupanyaaa.. hehehe.. "takpa azimmm.. cukup blajaq utk ari nii.. azim g rehat k.. satgi mak buat ayaq milo kat azim" "ok.. makk.."

pastuuuuuu... zassssss!!! zupp!! zapppp!! dia bertukar jadi otromennnn.. fuhhhh!! hebakkk azimm.. trus ilang ngantukkk.. pstu dia join adik n abang dia main otromen.. hehhehe!!

pandai berlakon no... ahakss.. tu la.. kisah azimm utk ari nii.. mak sayangg anak2 makkk... hehhehe..

kisah pasal anak murid.. arrr.. tak dak laa... sebab dah tak p sekolahhh,. hehhehe... apa pun.. cikgu sayang kamu semuaaa...

4 comments:

rosa said...

testinggg... testingggg..

Mohamad Suffian said...

baru kemarin baca mastika.. tajuk: cuti dulu & cuti skrg (lebih kurang gitu la taju dia..).. dlm cerita tu banyak jenis permainan yg dah tak dimaikan oleh anak2 zaman la ni..

itu baru dr segi permaian.. belom dlm bab2 lain lagi.. yg pasti cara kita dan cara depa (anak2 zaman la ni) dah lain..

rosa said...

ya kaa.. tu la pasaii.. budak2 la ni banyak main video game semua tu.. depa tak pandai nak sosial cara kita..

Nurul Aina said...

hhehheh azim pandai blakon cam ang la... hampeh ( ayu ckp ni) hehehhehe

Post a Comment