klikk klikkk

Followers

angpa tinggai jejak kat sini no,,, senang skit nak cari lepaih ni.. tq smuaa..

Penat-penat mengajaq.. meh la relek sat tang ni...

cuma kisah cikgu & anak2 murid cikgu jee.. saja nak jadikan kenangan... seronok gak bleh kongsi ngan kamu semuaa..



Thursday, April 14, 2011

MANGSA.....

Assalamualikum... fuhhh.. dh lama aku tak tulih dalam ni... banyak sangat idea.. tapi tu la.. bz tak ingat la niii.. sepanjang aku tak update blog ni.. macam2 dah jadi.. huhuhu!!! Ni ada 1 kisah yang aku rasa boleh nak kongsi dalam ni...
Baru2 ni... aku dapat mesej dari exstdnt aku.. msg diaa cam pelik jee.... bunyik mesej tu lebih kurang gini laaa... "calam ckgu,,nk bgtau nie,,tp ckgu kne rhsie.. poziah (bukan nama sebenar) truk.. keno wk kenat.. lonie jd betol jd cam prngai bdk2 bodo.. loni dk umoh ore alim.. nk prubat dio..." "bendo nie bru jd.. banyok kali dh xkaba.. xknal sapo.. hari nie napok ok.. tp gak.. jd lurus bendol.. dio jd supo budok.."
Emmm... bila aku dapat je msg ni... aku dah rasa lain macam.. n aku terus call exstdnt aku tu.. n dia bg cakap ngan ****, waktu cakap tu.. aku tanya dia.. "**** kenal dok cikgu Rosa?"
dia kata tak ingat... aku kata lagi.. "ingat dok kito ado jupo kat wakaf che yeh baru ni.." pastu dia kata.. "cikgu yg peluk saya ari tu ko..?" n aku mengaku laa... memang suara dia jadi cam budak2.. cakap cam budak kecik.. smua dia tak ingat... lepas cakap ngan dia.. aku jadi termenung.. n asyik teringat kat exstdnt ni... emmm... cemana la diaa... pastu fikiran aku trus teringat kisah budak ni masa dia sekolah thun lepas.. emm...
Apa yang aku bleh kata.. budak2 ni antara budak yang agak nakal kat sekolah... nak kata nakal sangat tak jugak.. tapi depa ni mulut lazer.. n selamba badak je kata kat cikgu2.. sampai ada cikgu2 yang betoi2 dh putus asa nga depa ni.. n dia ada geng lebih kurang 5 orang.. memang wanted sek.. huhuhu!! sori sayang.. cikgu bukan nak kutuk2 kamu semua.. tapi cikgu nk kongsi crita skit la... cikgu paling rapat dengan mek yg antaq msg kat cikgu tu la.. nama dia R******a... geng2 depa ni memang mulut lazer.. n boleh dikatakan nama depa ni jadi sebutan kat bilik guru, kantin n seluruh pelusuk sekolah... hehhehe! punya la hebat prangai depa... tapi dalam depa ni nakal, mulut lazer n suka melawan cikgu.. aku tak plak nk sisihkan depa ni.. time kelas lukisan je.. memang aku kena jaga puak2 ni.. depa ni pun kerap dok kutuk aku berdepan.. tapi aku tahan je.. n aku banyak bg nasihat kat depa.. harap2 depa jadi manusia.. emm... boleh kata.. depa ni dengaq la jugak nasihat aku.. Alhamdulillah.. n aku pesan.. jangan dok melawan cikgu2.. n cuba fokus kat study.. sebab tu je tahun last depa pakai bju sek.. ok gak la depa dengaq kata.. tapi poziah tu tak sempat nak sek sampai abih.. dia brenti sek atas sebab2 yg aku pun tak tau.. maybe masalah displin jugak kot.. memang aku tak leh lupa laa puak2 ni.. walaupun angpa ni banyak perangai.. tapi cikgu ngaku.. cikgu sayang sangat kat kamu semua.. emm.. banyak sangat kenangan ngan budak2 ni..
Esoknya.. aku ajak dua org member aku g jumpa poziah kat tempat berubat tu.... sampai je aku tgk budak tu dok bertenggek kat tangga.. dia tgk kami semacam je.. n kat situ ada gak kawan2 baik dia.. smua pakat mai salam ngan aku... sopan jugak budak2 ngok ngek ni.. hehhe!! aku bangga tgk puak2 depa ni.. wlaupun kat sek depa tu wanted.. tapi hub persahabatan tu memang hebat.. sanggup susah payah sama2.. nk menitis air mata aku ni.. tapi aku tahan je...
masa naik atas umah tu.. kak yang dok berubat dia tu ada bgtau.. sebab2 dia jadi gitu.. em... sedih plak aku tgk budak poziah tu.. dia langsung tak kenai aku, cikgu hilmi n cikgu aziz.. tapi bila lama2 dia dapat ingat aku.. cuma cikgu hilmi n cikgu aziz dia tak ingat.. dia start cakap macam budak kecik.. waktu tgk dia tu.. air mata aku dh bergenang.. dia bleh plak kata.. "ckgu nanges bakpo? " heheh... sedih aku... asalnya budak lincah tiba2 jadi camtu.. macam budak2 umur 5 thun.. aku tgk famili dia tka dak pun.. maybe depa sibuk.. mak n ayah dia pun tk nampak muka... emmm... sian diaa.. dari yg aku tau.. dia kena buatan org.. ada org syok kat dia.. tapi dia tak layan.. geram punya pasal.. org tu dh "buat" dia... tu yg dia jadi meracau n jadi cam org bodo.. betul bendul... sian sangat... naper la ada gak manusia camtu...
Pada aku laa.. cukup la kita tak suka kat org pun.. tapi tak yah la sampai nak bomohkan org.. sia2 keja tu... dh la berdosa... n kesian org yag kena.. jadi cam bongok gitu... emm...
kepada anak murid ku.. POZIAH (bkn nama sebenar) cikgu doakan kamu akan sihat macam dlu.. n semoga selepas ni kamu akan jadi lebih baik.. semua yang terjadi ni ada rahmat n hikmah dia.. kita je tak tau... kepada smua anak2 murid cikgu.. cikgu doakan kejayaan utk kamu smua.. n ingat.. wlaupun kita tka suka seseorang.. tapi tak payah la sampai nk bomohkan org.. ok semuaa... ada fahammmm??? kepada semua.. jaga diri... n belajar bersungguh2... cikgu sayang kamu semua.... huhuhu!!

9 comments:

Anonymous said...

gambar yg last skali takott.

Mohamad Suffian said...

mngkin itu pengajaran daripada "kelazeran" mulutnya yang terlampau kot..

rosa said...

mungkin jugak la abg pian... saya pun tak tau nk kata cemana.. wlaupun dia dh banyak buat salah.. tapi bila jadi camni.. sya jadi simpati...

Anonymous said...

Yg paling takut klu mangsa ni ni arwah..sempat lg ka yg berdosa dgnnya mintak maaf..ini laa yg selalu terjadi bila nafsu mengatasi akal..sanggupkah kita tanggung beban dosa sehingga akhirat..nauzubillah min zalik...abg respect ngan ayg sbb dgn naluri keibuaan yg ada pd diri ayg..ttp x ada pada org lain yg bergelar seorg pendidik

Anonymous said...

cm syow knal jah poziah tuw....
huw999..
p apeew2 pom...
rdho dgan dgaan DdriNYA....
amin....

Nur Hazwani Iberahim said...

bahaya..bahaya....:(

asuka said...

ha tu la pasai..... sbb mulut santan binasa ni... aku pun da pernah kena.. sib baik tak jadi bongok.. jadi bengong ja....
alhamdulillah da ok da....
tp tu la kan tak baik buat org cenggini... tp kalu nak tanggung gak dosa org yang depa nak buat tu... sila la buat sampai mati... nanti kamu dapat la tanggung dosa2 org yang terkena tu... org tekena tu plak.. o jer.. masuk syurga best betoi...

Firdaus said...

sy nk kngsi sikit bab trkna buatn org ni..bab terkena buatan org ni sy dh lali..my family dh 37 tahun kena buatan org ni..smpai la ni msih x hbis2..drpd zmn ayah sy form 5 skrg dh nk pencen..redho la dgn ujianNya..(x de niat utk meraih smpti sesiapa juz nk brkngsi pnglmn ja)

Anonymous said...

Pelik ngan manusia hari ni .. aniaya orang, bomohkan orang da jd cam perkara biasa pulak .. x takut akan azab yg bakal diterima kelak .. ingat lah wahai manusia jahat, kat atas dunia ni ko akan gembira dan rasa puas lah sebab dah berjaya sihir kan orang, aniaya orang, musnahkan orang, seksa orang .. tp ko jangan lupa, pd hari esok, ko sendiri yang akan menangis, terseksa kerana perbuatan ko sendiri .. insaf lah wahai manusia .. nauzubillah ..

Post a Comment